×

Megjegyzés

Please enter your DISQUS subdomain in order to use the 'Disqus Comments (for Joomla)' plugin. If you don't have a DISQUS account, register for one here

Önkormányzati beszámoló: 2019. április - május

Tisztelt Tokodaltárói Lakosok!

Tájékoztatom Tokodaltáró lakóit a 2019. április-május hónapban végzett fontosabb feladatokról, valamint a közeljövő terveiről.

1. Az idei év egyik fontos beruházása az Asztalos Sándor utca felújítása, melyre 15 millió forintot nyert az Önkormányzat. A beruházást a tavalyi évben nem kezdtük el, mert az ÉDV Zrt. felújítási munkálatokat végzett az utcában. Az árajánlatok bekérése után a Képviselő-testület - a 39/2019.(III.27.) önkormányzati határozata értelmében - a Resszer Építő Kft.-vel (2531 Tokod, Diófa utca 4.) köt vállalkozási szerződést, bruttó 21.583.650 Ft vállalkozási díjért. A felújítás június hónapban kezdődik, de a pontos időpontról, a munka ütemezéséről az utcában élőket külön értesítjük.

2. Az utak kátyúmentesítését és szőnyegezését is megkezdi az Önkormányzat. 2019. május 16-án járjuk körbe a települést a vállalkozóval, és jelöljük be az útjavítással érintett területeket. Erre a feladatra első körben 2.000.000 Ft-ot különített el a Képviselő-testület, és szintén a Resszer Építő Kft.-vel kötünk szerződést a feladatra.

3. Az Önkormányzat a Magyar Falu Program keretében, pályázati forrásból szeretné a zúzott köves utak aszfaltozását elvégezni. Várjuk a pályázat kiírását, melyre a megjelenést követően azonnal beadjuk támogatási igényünket. A rendelkezésre álló támogatási forrás mellé biztosítanunk kell önerőt, de bízunk benne, hogy az éveken át tartó Program keretén belül a zúzott köves utak aszfalt burkolatot kaphatnak.

4. A Vajaskúti dűlőben a K-szegély kiépítésének folytatására kért be ajánlatot az Önkormányzat, hogy az aszfaltút alámosását, további rongálódását megakadályozza.

5. A Magyar Falu Program keretében az óvoda udvarának, játékainak korszerűsítésére nyújtunk be pályázatot, valamint járdafelújítás, építés anyagköltségére lehet pályázni. Mindkét esetben 5.000.000 Ft a támogatás maximális mértéke.

6. Az Önkormányzat ajánlatot kért be a Sport utca járdájának felújítására és az alatta lévő nagyméretű vízelvezető árok helyreállítására is. Térköves, biztonságos járdát szeretnénk építeni az utcában. Idén a József Attila utcától a Szegfű utcáig szeretnénk megvalósítani a járda és az árok felújítását. Jelenleg az árajánlatok összehasonlítása, a műszaki tartalom vizsgálata történik.

7. A Brunszvik Teréz Óvoda (felső épület) tetőszerkezetének felújításáról is döntött a Képviselő-testület. A kémények bontásával együtt ezt a beruházást bruttó 5.774.823 Ft vállalkozási díjért a DEMEUR Kft. végzi. A munkára négy ajánlatot kért be az Önkormányzat, és a legkedvezőbb ajánlatot adó vállalkozóval köt vállalkozási szerződést.

8. Az Egészségház bejárata fölé előtetőt helyeztet el az Önkormányzat. A vállalkozóval a helyszínen egyeztettük az elképzeléseket, terveket. A méretek pontosítása után megrendeljük a szükséges építési anyagot és elkezdődhet a kivitelezés.

9. 2019. május 1-jén az Önkormányzat elvégeztette a volt teniszpálya valamennyi gesztenyefájának injektálását, így védekezve az aknázómolyok ellen. 2019. május 4-én egyetlen fa kivágása, továbbá veszélyes gallyak eltávolítása történt meg a park területén. Ennek a fának a kivágását a lakossági fórumot követően az érdeklődő helyi lakosokkal, civilekkel együtt döntöttük el a helyszínen. A fa törzse belül pudvás, korhadt, a növény veszélyes volt, mellyel az előzetese egyeztetésen mindenki egyetértett. A gesztenyefa kivágására azért csak májusban került sor, mert a favágást végző szakember ekkor ért rá. Az Önkormányzat a fa kivágásáért külön vállalkozási díjat nem fizetett, a vállalkozó a kivágott fát, gallyakat szállíthatta el. A favágást, a gallyazást az Önkormányzat részéről a falugondnok felügyelte. A kivágott fa helyett ősszel új csemetét ültetünk. A korábbi egyeztetések alapján további két fa kivágását terveztük, de a lakossági fellépés miatt a favágást nem folytattuk, és nem is folytatjuk. A kivágott gesztenyefa injektálása tévedésből megtörtént május 1-jén, ezért, hogy az Önkormányzatot kár ne érje, erre az egy fára eső injektálás költségét befizettem az Önkormányzat pénztárába.

10. Megérkeztek az új utcanévtáblák a Polgármesteri Hivatalba, melyek kihelyezése folyamatosan történik. A táblák kihelyezésében nyújtott lakossági segítséget köszönöm.

11. A Tárna utca végén található körforgalom jobb megvilágítása érdekében új közvilágítási lámpákat helyeztet ki az Önkormányzat, melyre a Keszman&Bodnár Kft.-vel (2831 Tarján, Héregi u. 5.) kötött vállalkozási szerződést, 443.000+ÁFA vállalkozási díjért. A lámpák és az elektromos csatlakozók kiépítése után megkezdődik a térfigyelő kamerák kihelyezése is a területen.

12. Lakossági kérésre és az utcában élők véleményének kikérését követően a Képviselő-testület döntött a Szabó Dezső utca egyirányú forgalmának megváltoztatásáról. A Szabó Dezső utca 2019. májusától a Bányász utca felől egyirányú a Tárna utca felé.

13. Szintén lakossági kérés érkezett a Dobó Katica utca egyik szakaszának forgalom-szabályozására. Az érintett szakasz lakóinak megkérdezése után a Képviselő-testület a 30-as sebességkorlátozó táblák kihelyezése mellett döntött. A táblákat megrendeltük, és ahogy megérkeznek kihelyezzük az utcában.

14. A Tárna utca végén található körforgalomhoz és Újtelepen lévő kereszteződésekhez is megrendeltük az elsőbbségadás kötelező táblákat, melyet a közeljövőben kihelyezünk a kereszteződésekbe.

15. Az utóbbi hónapokban sajnos gondot okozott a hulladékszállítás biztosítása a településen, illetve az egész térségben. A hulladékszállítást végző céggel folyamatosan tartottuk a kapcsolatot, és próbáltuk mindig megoldani a kialakult helyzetet. A „Virágos utcák”-ban a hulladék összegyűjtése hónapokon keresztül pénteken történt meg, ezért azt a javaslatot is megfogalmaztuk, hogy ezekben az utcákban a gyűjtés időpontját tegyük át pénteki napra. A cégtől viszont azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a fennálló problémák (munkaerőhiány, gépjárművek javítása) elhárítása után csütörtöki napon biztosítani tudják a hulladékszállítást. Amennyiben a hulladékszállításban fennakadások lesznek, kérem jelezzék a Polgármesteri Hivatalban.

16. A Képviselő-testület az áprilisi ülésén döntött a Bányász Kultúrotthon fémkerítésének bontásáról is. A kerítés mellett ültetett sövény megerősödött, így az természetes határvonalat képezhet az épület előtt.

17. Az Önkormányzat tervezi a József Attila utca és Géza utca kereszteződésétől nem messze fekvő buszmegálló biztonságosabbá tételét. A terület a Magyar Közút tulajdonában van, ezért a munka megkezdése előtt tervre van szükség. Az Önkormányzat a tervezésre 455.000 Ft+ÁFA összegű ajánlatot kapott. Szeretném, ha idén egy lépcsős, fedett és biztonságos buszmegállót tudnánk kialakítani a jelenlegi buszmegálló helyén.

18. A nyári esőzések miatt kérem a lakókat, hogy az ingatlan előtti árkok, átereszek tisztításában legyenek az Önkormányzat segítségére. Amennyiben saját erőből nem tudják ezt a feladatot ellátni, illetve olyan jellegű problémát tapasztalnak, melyhez nagyobb mértékű beavatkozás szükséges (például út alatt átvezető áteresz eldugulása), akkor kérem, hogy ezt jelezzék a Polgármesteri Hivatalban és lehetőségeinkhez képest segítünk.

19. A csapadékvíz okozta károk megelőzése érdekében árajánlatot kértem be a Vízkárelhárítási Terv aktualizálására. A tervezés során szeretném, ha megoldást találnánk a csapadékvíz megfelelő elvezetésére és kijelölnénk az új vízelvezető árkok, rendszerek nyomvonalát, mely biztosítaná a csapadékvíz kezelését, megfelelő elvezetését.

Ha a leírtakkal kapcsolatban kérdésük, észrevételük van, azt a Polgármesteri Hivatalban szívesen megválaszoljuk, meghallgatjuk, szükség esetén további információt nyújtunk.

Tokodaltáró, 2019. május 14.

Tisztelettel:

Petrik József 
polgármester

 

Országgyűlési választás

Energetikai korszerűsítés Tokodaltárón

Részletekért kattintson az alábbi képre

ASP Pályázat

Tájékoztató videó a helyes csatornahasználatról

Képre kattintva megtekinthető a videó!

 

Go to top